Tot
onze vreugde worden extra maatregelen getroffen tegen het vrachtverkeer door de
Joubertstraat. Op het gedeelte tussen
de Achterwillenseweg en de Retief-/Bunchestraat komen verbodsborden. Alleen
vrachtauto’s met een ontheffing mogen hier dan nog rijden. Vrachtverkeer moet
zoveel mogelijk om de stad heen, bijvoorbeeld over de zuidwestelijke randweg.
Al hoewel het lang geduurd heeft, wordt dit als een goede beslissing gezien. Nu nog het landbouwverkeer weren. Verder
lijkt het mij goed dat de
wethouder in gesprek gaat met de directie van TomTom om te zien of de
doorgaande route voor vrachtverkeer van en naar de Krimpenerwaard via de ZWRandweg
en de Goverwellesingel wordt geleid door “tante Bep” .
De Joubertstraat komt meer in het nieuws. Onlangs
kreeg ik een mail van iemand die
gemeente Gouda prees vanwege het tegelijkertijd op
de schop nemen van de Goverwellesingel en de Joubertstraat. “Dit zijn zo
ongeveer de belangrijkste verkeersaders door Gouda (kruising met de spoorlijn)
en onze burgerlijke gemeente pakt ze tegelijkertijd aan. Des ochtends en des
avonds is hier sprake van een verkeerschaos. GGG! (Gouda Goed Geregeld)” . Bij
navragen kreeg ik snel het volgende bericht: “
De beide projecten overlappen inderdaad
iets (2 weken) maar met zoveel projecten in de stad is het bijna onvermijdelijk
dat er soms samenloop is. Bij langer wachten wordt de weersgesteldheid ook
slechter waardoor meer vertraging in de werkzaamheden op kan treden. Omdat de
doorgang op beide hoofdwegen steeds mogelijk blijft, is toch gekozen voor deze
overlap. Om de doorstroming op beide kruispunten te verbeteren zijn ondertussen
al maatregelen genomen. We houden hier de vinger aan de pols en stellen waar
nodig nog bij.” Nu geldt slow motion voor het autoverkeer. Gouda stroomt door….
Om naar de Joubertstraat
te komen moet je vanaf de Graaf Florisweg de kruising voor de brug Burgvlietkade
over. De fietsers steken hier niet altijd verantwoord over vanaf de
Burgvlietkade. Het autoverkeer moet voor de brug altijd oppassen voor het
overstekend fietsverkeer. Na drie maanden wachten ontving ik op mijn artikel 38
vragen het verlossende antwoord: “ Je kunt de fietsers moeilijk een veilig
fietsgedrag afdwingen. Door middel van betere bebording en belijning zullen
we kijken of we het attentieniveau van de fietsers kunnen verhogen”
De vragen heb ik gesteld
nadat een oplettende flatbewoonster mij over de vele bijna-ongelukken had gemaild.
Ik ben benieuwd of de fietsers zich door de genoemde maatregelen laten leiden.
Op een ernstig ongeluk zit niemand te wachten.
Weer een gevaarlijke situatie gecreërd kruising Karnemeldsloot, Joubertstraat, Voorwillens.
BeantwoordenVerwijderenGouda maakt de fietser voor de zoveelste keer onderdeel van haar herrinrichting, en verstoring van de doorstroming, het is wachten op de eerste verkeerslachtoffers.
Gouda stroomt niet door is een gegeven. Na gereedkomen van de rondweg is er een situatie gecreëerd die onnodige opstoppingen veroorzaakt Veerstal, Hanepraaij Haastrechtsebrug.
Verkeerde afstemming verkeerslichten is hier de oorzaak van, Gemeennte Gouda probeer zo de automobilist te ontmoedigen deze route te gebruiken. Wordt hier nog wat aan gedaan? Wat te denken van het achter ons liggende drama herrinrichting locatie Bleulandweg/Buncheweg, en de afsluiting meer dan een halfjaar van de Bodegraafsestraatweg?
Regelmatig worden vragen gesteld over de doorstroming in Gouda van het autoverkeer. Dat maakt de inhoud van de weblog duidelijk.
BeantwoordenVerwijderen