Afgelopen zaterdag ben ik met de fiets in de vroege ochtend door Korte Akkeren gereden om te zien hoe het staat met het parkeren van de auto’s. Ik heb foto’s ontvangen van auto’s die op de stoep geparkeerd stonden en het zicht van Kievitstraat op de Lazaruskade belemmerden. Gelukkig heb ik daar nu niets van gezien. Wel zag ik dat in de buurt van de Constantijn Huijgenstraat. Het lijkt me een goede zaak als bewoners elkaar op de verkeerde wijze van parkeren aanspreken. Mocht het een langdurig probleem zijn dan is het plaatsen van paaltjes misschien een oplossing.
Verder heb ik gekeken naar de bedrijfsauto’s in de buurt van de P.C.Hooftstraat. Het lijkt
me geen genoegen om auto’s van 2 meter hoogte voor mijn huis te hebben ,waardoor het zonlicht
volledig verdwijnt. Bewoners plaatsen hun eigen hoge bedrijfsauto niet voor hun
eigen deur. Dat betekent dat zij er geen zicht op hebben. Voor andermans deur is natuurlijk ook geen
pretje. Nu de omgeving van de
P.C.Hoofstraat toch wordt aangepakt lijkt mij een parkeerstrook langs de Bosweg
voor bedrijfsauto’s een goede optie. Daar kunnen aan de kant van het gemaal veel auto’s geparkeerd worden. Als de
verlichting wordt aangepast dan staan de auto’s daar veilig. Om het probleem
helemaal aan te pakken zou de Bosweg naar de Rotterdamseweg weer open gesteld
moeten worden voor éénrichting verkeer. Zie ook de weblog van Theo Krins.
Het parkeerprobleem in Korte Akkeren kan dus in de wijk
opgelost worden. Ik ben met een bewoner nog langs twee locaties gereden waar
bedrijfsauto’s kunnen staan: tegenover de Westerschool ,De Jacob van Lennepkade
en bij de begraafplaats Kerkhoflaan. De laatste plek is echter wel klein voor
bedrijfsauto’s. Als de gemeente start
met een parkeerplaats aan de Bosweg b ij het gemaal is een eerste stap om overlast te beperken genomen.
Het zou mooi zijn als het wijkteam zich ook in de oplossing
kan vinden. Een voorbeeld voor andere wijken waar overlast is van bedrijfsauto’s.
Gek he al die auto's uit de dure vergunninghoudersgebieden die nu in korte akkeren gaan staan. Beleid dat door de CU is geakkordeerd
BeantwoordenVerwijderen1. Bedrijfsbussen op bewaakt terrein.
BeantwoordenVerwijderen2. Tijdelijke parkeerplaatsen (in afwachting van bouwen)
handhaven.
3. Zo snel mogelijk Futselaarlocatie openen.
4. Vergunningensysteem aan de rand invoeren met
gegarandeerde parkeerplaats voor bewoners.
5. Norm parkeren bij bouwen verhogen.
6. Kleine parkeergarages bouwen.
7. Selectief zeurren over stoepparkeren. Er zijn ook
plekken waar dit zonder enig probleem kan.
Ben van Bommel (voormalig voorzitter werkgroep parkeren
Ook in de Kadebuurt en Kort Haarlem is de problematiek van de bedrijfsbusjes bijzonder hoog met name in de weekenden.
BeantwoordenVerwijderenOok de normale dagen begint met bedrijfsbusjes stalling pal voor onze deur. Weg van je eigen raam zet maar bij een ander heb ik er geen last van. Ik hoop dat op kort termijn alle bedrijfsbusjes naar centrale parkeer gelegenheden gaan niet als proef maar resoluut aanpakken. Het wordt tijd dat eens spijkers met koppen worden geslagen. Als de besluitvorming net zo lang duurt als de rondweg duurt dit nog een "poosje" vrees ik !!!!