vrijdag 9 november 2012

Cyclusterrein in de verkoop!


 


In 2014 vertrekt Cyclus van bedrijventerrein Kromme Gouwe naar Gouwepark.  In de maand mei 2011 heb ik in mijn weblog de Cycluslocatie al genoemd als mogelijke locatie voor een overslaghaven. http://schotanus49.blogspot.nl/2011/05/overslaghaven-gouda-2014.html

Het lijkt me goed om ook andere opties onder de loep te nemen. Wat denkt u van een vergister? De locatie zou super zijn. Aanvoer van al het groenafval uit de hele Groene Hart regio. De winning van gas kan o.a. gebruikt worden voor vrachtauto’s en bussen. Voor zowel de Gouwenaren als het bedrijf Cyclus zou het mooi zijn om het groen niet helemaal te laten brengen naar het Gouweparkterrein en vervolgens via een omweg in Rotterdam terecht te komen. Het bespaart veel kilometers rijden.



Een derde mogelijkheid is een watergebonden bedrijf. Zo is het watergebonden bedrijf SAS uit de Goudse Poort onlangs vertrokken naar Alphen a/d Rijn. Jammer dat ze kennelijk niet op de hoogte waren van deze nieuwe locatie in Gouda. Ik zie hier liever een watergebonden bedrijf dan uitbreiding van detailhandelszaken als Action.

Tot slot. Als we van Gouda meer een havenstad willen maken is dit ook een mooie locatie voor allerlei jachten . Jaarlijks komen er veel schepen langs die Gouda links of rechts laten liggen. Een haven in het zicht is altijd aantrekkelijk.

Graag wil ik van de lezers meerdere ideeën horen. Plaats ze maar onder mijn weblog. Zo komt ook de wethouder van economische zaken aan zijn informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten