woensdag 19 oktober 2011

ChristenUnie links of rechts?

Afgelopen zondag was het Michazondag.  D.w.z. een zondag in het teken van gerechtigheid.
Micha 6 : 8 (NBG) “Er is jou , mens, gezegd wat goed is, je weet wat de Heer van je wil: niets anders dan recht te doen , trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God “.
In de EO gids stonden tips om het Micha –gevoel ook op maandag en andere dagen van de week vast te houden. Ik wil u enkele tips niet ontzeggen.
1.   Kijk een film . B.v. China Blue ( Youtube filmpje)
2.   Organiseer een kledingruilparty
3.   Fiets naar de kerk.
4.   Word lid van een partij die zich sterk maakt voor een rechtvaardiger wereld
5.   Spreek de supermarktmanager aan. Zijn er wel voldoende Fairtrade producten te koop?
6.   Eén dag per week geen vlees

Regelmatig krijg ik de vraag of ik links of rechts ben, nu als u het bovenstaande hebt gelezen zult u het met me eens zijn dat ik het een nog het ander ben.  Dat betekent niet "vlees noch vis" , maar een typisch eigen geluid.
In Gouda probeer ik Micha 6 : 8 zo veel als mogelijk waar te maken. U kunt nu ook mijn weblogs over duurzame gemeente Gouda begrijpen.


2 opmerkingen:

  1. Over wat dan rechtvaardig is kunnen we best een boom opzetten. Misschien eindig je bij de wortels wel uiterst rechdts of links.
    Ben van Bommel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De CU heeft zich een rechtse partij getoond door in te stemmen met het bestemmingsplan Sielands Hoge Zeedijk waarbij zware chemie wordt gebouwd op 100 meter afstand van een woonwijk

    BeantwoordenVerwijderen